Privacybeleid van LuckyCatTattoo.nl


Op het moment dat je iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Met deze persoonlijke gegeven gaan wij zorgvuldig om. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we in de schrijven. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op www.LuckyCatTattoo.nl. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 24 april 2023.

Inhoudsopgave:

  • Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
  • Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
  • Wat zijn persoonsgegevens?
  • Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
  • Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
  • Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
  • Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
  • Vragen?

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

Lucky Cat Tattoo (“LuckyCatTattoo.nl”) is gevestigd aan de Vugterstraat 277, 5211GE Den Bosch, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Lucky Cat Tattoo verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met LuckyCatTattoo.nl, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle gerelateerde domeinen zoals o.a. LuckyCatTattoo.nl.

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of klantnummer, bestelgeschiedenis of surfgedrag zijn persoonsgegevens.

Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad).

We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice.

In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Zo krijgen we jouw naam- en adresgegevens wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt. Daarnaast kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, bijvoorbeeld wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.

Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?

Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling

Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retourneren of reparaties zijn deze gegevens nodig. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten.

Gegevens voor het verwerken van een bestelling van iemand anders, waarbij jouw adres het bezorgadres is

Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen wij van diegene o.a. jouw naam- en adresgegevens. Die gegevens heeft LuckyCatTattoo.nl nodig om de bestelling te kunnen bezorgen.

Gegevens in jouw account

In jouw persoonlijke account bewaren we alle gegeven die wij van jou of andere partij hebben ontvangen. Deze gegevens zijn door jou altijd aan te passen of te verwijderen. In het account vindt je ook een overzicht van de bestellingen die je in het verleden hebt gedaan. Ook is het mogelijk een factuur te downloaden.

Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje.

Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen.

Gegevens over jouw contact met de klantenservice

Je kan contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen, e-mailen of chatten of een berichtje sturen via Whats-App. Je telefoonnummer in je klantaccount kunnen we daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice belt. Daardoor kunnen onze klantenservicemedewerkers je meteen helpen.

We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.

Ook kan de klantenservice de (aankoop)gegevens in jouw account gebruiken om je te belonen met een extraatje nadat je met ons contact hebt opgenomen. Hiermee willen we onze waardering voor jou als klant laten zien.

Gegevens voor een optimale winkelbeleving

In onze winkel staan veel artikelen. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen al deze artikelen te vinden wat je zoekt.

Allereerst zorgen we dat onze website goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan onze website jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt.

We zorgen er ook voor dat website zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau kunnen in zetten.

Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken

Wanneer je op onze site een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen. Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Als je zoekt naar een bepaalde piercing, ziet iedereen dezelfde vergelijkbare piercing in een andere samenstelling of kleur. Ook kunnen we laten je zien op basis van je zoekopdracht wat andere gebruikers zochten/kochten. Deze vorm van het verbeteren van je winkelervaring zie je ook in een fysieke winkels. Zo staan artikelen van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar.

Personalisatie op basis van jouw accountgegevens, zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis

Als we weten wie je bent, kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.

Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen en passen wij de website aan, aan jouw voorkeuren. We kijken naar wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen of categorieën te bekijken in onze winkel. Zo kunnen we een actie toezenden die mogelijk relevant voor je is. Tevens geven wij je op onze website aanbevelingen welke producten je opnieuw nodig zou kunnen hebben op basis van wat je eerder hebt gekocht, bijvoorbeeld diverse tops.

Dit alles doen wij op basis van jouw surf-, zoek- en aankoopgedrag. Jouw surf- en zoekgedrag verzamelen we op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft.

Zelf ingestelde voorkeuren

Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Zo kun je bijvoorbeeld ergens van op de hoogte gehouden willen worden of artikelen op je verlanglijstje zetten. Deze voorkeuren kun je te allen tijde zelf aanpassen of uitzetten.

Bij artikelen die niet leverbaar zijn kan je aangeven dat je een bericht wilt ontvangen zodra het artikel weer leverbaar is. Als het artikel weer leverbaar is, sturen we je dan eenmalig een e-mail of pushnotificatie.

Gegevens voor marketing

Gepersonaliseerde berichten

E-mail en pushnotificatie.
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties, nieuwtjes, dagaanbieding, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie die we met je willen delen. We delen die graag via mail of, pushnotificaties. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je pushnotificaties met) suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dat niet wenselijk te vinden.

We gebruiken bij onze communicatie via e-mail en pushnotificaties technologie die ons kan vertellen of jij onze berichten leest en op welke hyperlinks jij in die berichten klikt. Dat doen we voor analysedoeleinden om bijvoorbeeld na te gaan, of een e-mail veel gelezen wordt of niet. Alleen met jouw toestemming kunnen we deze informatie ook gebruiken om onze communicatie naar jou persoonlijker en dus relevanter maken. Deze toestemming kan je altijd intrekken.

Gepersonaliseerde advertenties

Onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen advertenties tonen op onze websites of websites van derden. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derde(n). Je surf, zoek-, en koopgedrag worden verzameld op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft. Wij gebruiken deze gegevens alleen als je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies. Voor cookies geldt een beperkte bewaartermijn en die termijn verschilt per cookie. Leer meer over cookies en hoe je jouw cookievoorkeuren kunt instellen.

Post in je brievenbus

In sommige gevallen kan je van ons een brief of pakketje ontvangen waarmee we onze waardering voor jou als klant willen laten zien. We gaan terughoudend om met het sturen van post: je ontvangt alleen een brief of pakketje in speciale gevallen. Hierbij kunnen we op basis van je aankopen en bezoekgeschiedenis of je klantcontact met ons of onze verkooppartners beslissen of jij een brief of pakketje krijgt. Als je geen post van ons wil ontvangen, kan je daartegen bezwaar maken. Zie daarvoor ‘Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?’.

Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord

We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt.

Door het plaatsen van de review geef je meteen jouw toestemming dat wij en andere mogen reageren op jou review. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review of tot het moment dat de review door ons wordt verwijderd op grond van de reviewvoorwaarden.

Gegevens voor prijsvragen en acties

Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. Als jij daarmee akkoord gaat, kunnen we de gegevens die je bij een actie of prijsvraag met ons deelt ook gebruiken voor andere doeleinden.

Gegevens om fraude tegen te gaan

Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.

In geval van een vermoeden van fraude of misbruik zullen wij bepaalde gegevens bewaren. We bewaren deze gegevens niet langer dan noodzakelijk.

Social media

Als je social media zoals Facebook en Insagram gebruikt, kun je via 'like en share' knoppen op artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Wij krijgen geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.

Cookies

Google Analytics

Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Deze verwerker is mogelijk verplicht op grond van geldende wet- en regelgeving inzage te geven in deze gegevens. Wij verzamelen informatie over uw surfgedrag en delen deze gegevens met Google. Google kan deze informatie in samenhang met andere datasets interpreteren en op die manier uw bewegingen op het internet volgen. Google gebruikt deze informatie voor het aanbieden van onder andere gerichte advertenties (Adwords) en overige Google- diensten en producten. Daarnaast wordt deze informatie ook gebruikt voor het aanbieden voor (gepersonaliseerde) advertenties op Facebook en Instagram.

Cookies van derde partijen

In het geval dat softwareoplossingen van derde partijen gebruik maken van cookies is dit vermeld in deze privacyverklaring.

Met wie worden jouw gegevens gedeeld?

Verkooppartners

Wanneer jij een bestelling plaatst bij een van onze verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam, bezorgadres en taalvoorkeur. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Wanneer je via onze service telefonisch contact opneemt met de verkooppartner kan de verkooppartner jou binnen 30 dagen na het laatste contact terugbellen.

Als een verkooppartner zijn logistieke proces heeft uitbesteed aan ons, ontvangt hij ook je ordernummer. De verkooppartner kan met dit nummer onverkoopbare geretourneerde artikelen correct beoordelen en verwerken en zijn dienstverlening en aanbod hierop verbeteren.

Als je vanuit een zakelijk koopaccount een btw factuur bij een verkooppartner aanvraagt, ontvangt de verkoper hiervoor jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, kvk-nummer en ordernummer.

Wanneer je een vraag stelt aan onze klantenservice over een bestelling geplaatst bij een verkooppartner dan sturen wij jouw contact met de klantenservice door aan de verkooppartner als wij de verkooppartner nodig hebben voor het beantwoorden van jouw vraag. Deze informatie blijft voor de verkooppartner inzichtelijk, zodat de verkooppartner kan nakijken welke afspraken er gemaakt zijn met de klant.

Distributie- en logistieke partners

Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met distributiepartners. Deze partijen ontvangen jouw klantnummer, bestelnummer, naam en bezorgadres om te zorgen dat ze jouw pakketje op de juiste manier kunnen verwerken.

Ook werken we samen met verschillende logistieke partners, zoals PostNL. Onze logistieke partners krijgen van ons jouw naam, en bezorgadres, factuuradres en e-mailadres. Wanneer je dat bij het plaatsen van je bestelling hebt aangegeven, krijgen logistieke partners ook jouw telefoonnummer. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen adres af te leveren, om je op de hoogte te houden van het bezorgmoment en je de mogelijkheid te geven om eventueel van aanvullende diensten van deze logistieke partners gebruik te maken (zoals een ander afleveradres).

Andere externe dienstverleners

Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen.

Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:

  • het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
  • het ondersteunen bij onze klantenservice;
  • het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
  • het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
  • het ondersteunen bij het personaliseren van onze marketingboodschappen en het leveren van een optimale winkelbeleving;
  • het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus;
  • het ondersteunen bij het faciliteren van telefonisch contact tussen jou en zakelijke verkooppartners;
  • het ondersteunen bij het doen van onderzoeken en analyses om onze dienstverlening te verbeteren;
  • het ondersteunen bij de naleving van wettelijke verplichtingen.

De overheid

Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?

Recht op informatie

Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.

Recht op inzage

Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen via het contactformulier of via mail. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op correctie

Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in je account.

Recht om bezwaar te maken

Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij onze klantenservice aangeven dat je niet langer post van ons wilt ontvangen. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op dataportabiliteit

Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wij bieden jou de mogelijkheid om deze gegevens in een machine-leesbaar formaat te downloaden in account.

Recht op beperking

Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice.

Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen

Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.

Wij kunnen dit verzoek niet inwilligen indien er nog openstaande bestellingen of facturen zijn. Ook kunnen we dit verzoek niet inwilligen als we op grond van de wet je persoonsgegevens mogen bewaren ondanks een verwijderverzoek. Bijvoorbeeld indien er een vermoeden bestaat dat met je account is gefraudeerd. Nadat je 7 jaar niet meer bij ons inlogt, verwijderen wij al jouw gegevens.

Wij bieden jou de mogelijkheid om een verzoek in te dienen via het contactformulier of via mail.

Recht om een klacht in te dienen

Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Vragen?

Als je nog vragen hebt over de wijze waarop wij met persoonsgegevens omgaan, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.